töissä

Olen ollut taas opettamassa, niinkuin aikaisemmin jo mainitsinkin.Se on kyllä mielekästä puuhaa.Ja itsekin saa laittaa aivokapasiteettinsa peliin, kun pitää selittää miksi jotakin tekee jollakin tavalla.Olen enemmän sellainen intuitiivinen tekijä.En kovin tekninen…Tukena on oppikirja ja itse koulussa oppimani ja muistiinpanemani asiat, sekä tietysti rautainen ammattitaito 😉 ,mutta…Työn ollessa niin käytännön läheistä ja luovaa, haluan myös korostaa tekemisen vapautta ja oman silmän voimaa .Sen tarkkuutta ja näkemystä.Tämän työn oppii vain tekemällä ja kokemalla.Ja jos ei silmää tällaiselle visuaalisuudelle ole, voi unohtaa koko homman.Mietin, että osaanko antaa?Osaanko selittää niin, että joku ymmärtää ja saa oivalluksen?Osaanko antaa eväitä tulevaan ja mitähän oppilaat muistavat opeistani 10 vuoden päästä, kun ovat itse toivonmukaan rautaisia ammattilaisia?Seula on kova ja tosiasia on, että vain murto-osa opiskelijoista saa tästä itselleen ammatin.

Tuossa ollaan työn tuoksinassa.

Tehtiin ’keskivahvaa kuvausmeikkiä’.
Ylimpänä minun demoni ja sitten oppilaiden työskentelyä.
Viimeisenä minun pöytäni demon jälkeen…

Kommentit
  1. 1

    sanoo

    Onpa mielenkiintoista! Kuinka paljon teet opetustyötä? Varmasti innostavaa ja myös haasteellista, kuten mietiskelyistäsi ilmenikin.

  2. 2

    sanoo

    Satu:
    Teen joskus enemmän joskus vähemmän.
    Välillä päivän siellätäällä ja välillä kuukaudenkin putkeen.
    Adultassa opiskelupäiviä ovat vain ma,ti ja ke, vuoroviikoin ma ja ti.
    Eräässä yksityiskoulussa olenkin opettanut enemmän.
    Poikasen synnyttyä olen tehnyt muutaman päivän yhteensä.Nyt taas aloittelen enemmän.Ne ovat mukavia säännöllisiä ja selkeitä töitä kaiken tuon keikkaelämän vastapainoksi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *